Unele coronavirusuri pot fura gene de la gazda lor

Ilustrație coronavirus
Foto: SCITECHDAILY.COM
  • Există coronavirusuri care își pot incorpora în genomul propriu gene provenite de la gazdele pe care le infectează.
  • În acest fel, coronavirusurile se pot deghiza astfel încât sistemul imunitar al gazdei să le poată detecta, recunoaște și distruge mai greu.

Unele coronavirusuri își pot adăuga în codul lor genetic gene care provin de la gazdele pe care le infectează. În acest fel, ele se pot camufla și deveni mai greu detectabile de către sistemul imunitar. Această descoperire a fost publicată în jurnalul Viruses de către o echipă italiană de la IIS (Italian Healthcare Institute), ISPRA (Institute of Environmental Protection and Research), IZLER (Italian health autority and research organization for animal health and food safety of Lambardy and Eimilia-Romagna) și Universitatea din Bologna.

Acest studiu demonstrează cum coronavirusurile dețin un mecanism evolutiv sofisticat și arată importanța studierii bolilor la animalele sălbatice. Cercetările din acest domeniu sunt fundamentale pentru a înțelege funcționarea bolilor care se pot transmite de la animale la om, astfel încât să gestionăm în mod eficient ecosistemele și să asigurăm un echilibru între speciile din cadrul acestora, afirmă Mauro Delogu, cercetător la Universitatea din Bologna și unul dintre autorii studiului.

Cercetătorii au descoperit acest lucru în timp ce studiau coronavirusurile de la ariciul european (Erinaceus europaeus). Ei au denumit această tulpină EriCoV. Aceste coronavirusuri aparțin aceleași tulpini de Beta-CoV responsabile pentru COVID-19 și MERS Totuși, nu există nicio dovadă că ele se pot transmite la oameni.

Aceste coronavirusuri de la arici au capacitatea de a fura o genă (CD200) de la gazda lor. Atunci când se combină cu receptorul său, această genă împiedică un răspuns inflamator intens. Încorporând această genă, virusul poate împiedica răspunsul imunitar al gazdei.

Astfel de comportamente nu au mai fost observate niciodată la coronavirusuri. Cu o astfel de strategie evolutivă, coronavirusurile pot influența durata infecției și pot prelungi timpul necesar eliminării virusului, eventual ducând la o infecție cronică. Acest proces vine în avantajul virusului, multiplicându-i acestuia capacitatea de propagare și transmitere datorită unui strategii evolutive specifice.

Aceste rezultate deschid calea pentru investigații ulterioare privind capacitatea coronavirusurilor de a interfera cu semnalele inhibitorii ale celulelor imunitare, conchide Delogu. În acest fel, coronavirusurile se pot deghiza astfel încât sistemul imunitar al gazdei să le poată detecta, recunoaște și distruge mai greu.

Source Sursa: www.scitechdaily.com