Imagine a SARS-CoV-2 la microscopul cu ioni de heliu

SARS-CoV-2 la microscopul de ioni de heliu
Această imagine la microscopul cu ioni de heliu arată particulele virale ale SARS-CoV-2 (colorate în albastru). | Foto: N. FRESE/UNIVERSITATEA BIELEFELD
  • Microscopia cu ioni de heliu este o tehnică de imagistică ce folosește un fascicul de ioni de heliu pentru scanarea eșantioanelor analizate.
  • Tehnologia are potențialul de a observa în detaliu interacțiunile dintre virusuri și celulele-gazdă pe care acestea le infectează.

Noi imagini ale coronavirusului SARS-CoV-2 demonstrează potențialul microscopiei cu ioni de heliu în bioimagistică, în special în ceea ce privește interacțiunile dintre virusuri și gazdele lor.

Microscopia cu ioni de heliu oferă oportunitatea unor observații directe ale eșantioanelor biologice, cum ar fi structurile celulare, particulele virale și interacțiunile microbiene. Imagistica folosind această tehnologie combină rezoluția sub-nanometrică, adâncimea mare a câmpului vizual și sensibilitatea de suprafață înaltă.

Datorită capacității sale de compensare, microscopia cu ioni de heliu poate analiza probe biologice fără a mai necesita alte tratamente de conductivitate.

Acest tratament de conductivitate modifică structura suprafeței probei, a declarat prof. Armin Gölzhäuser, cercetător la Facultatea de Fizică a Universității Bielefeld. Microscopia cu ioni de heliu nu necesită tratament, fapt care permite scanarea directă.
Studiul nostru arată că microscopul cu ioni de heliu este potrivit pentru vizualizarea coronavirusurilor - cu o precizie atât de mare încât poate fi observată interacțiunea dintre virus și celula-gazdă, a adăugat dr. Natalie Frese, de la Facultatea de Fizică a Universității Bielefeld.

Utilizând microscopul cu ioni de heliu, cercetătorii au capturat imagini ale celulelor Vero E6 infectate cu SARS-CoV-2. Aceste imagini dezvăluie aspectul 3D al virusului și suprafața celulelor Vero E6, la o rezoluția de până la 1,3 nanometri.

Microscopia cu ioni de heliu este foarte potrivită pentru observarea mecanismelor de apărare ale celulei care au loc la nivelul membranei celulare. Această metodă este o îmbunătățire semnificativă adusă imagisticii în ceea ce privește interacțiunea dintre virusul SARS-CoV-2 și celula infectată.

Articolul a fost publicat în Beilstein Journal of Nanotechnology.

Source Sursa: www.sci-news.com