Bacteriile marine din Arctica pot biodegrada petrolul

Zona arctică a Canadei
Foto: PHYS.ORG/CC0 PUBLIC DOMAIN
  • Bacteriile din apele reci ale Oceanului Arctic sunt capabile să biodegradeze hidrocarburile din scurgerile de produse petroliere.
  • Simulările au demonstrat că bacteriile care biodegradează în mod natural scurgerile de produse petroliere din ocean constituie prima linie de intervenție a naturii în cazul unor astfel de incidente.

Bacteriile marine din apele reci ale Arcticii canadiene sunt capabile să biodegradeze uleiurile și motorina, conform unui nou studiu publicat în Applied and Environmental Microbiology, un jurnal al Societății Americane de Microbiologie.

Secvențierea genomului a dezvăluit un potențial neașteptat pentru bioremedierea hidrocarburilor la diferite tulpini bacteriene, cum sunt Paraperlucidibaca, Cycloclasticus și Zhongshania, a declarat coautorul studiului dr. Casey Hubert, profesor asociat de geomicrobiologie la Universitatea din Calgary, Canada. Acestea ar putea reprezenta jucători-cheie în acțiunile de îndepărtare a scurgerilor de produse petroliere din mările arctice.

Studiul confirmă că furnizarea nutrimentelor poate îmbunătăți biodegradarea hidrocarburilor în aceste condiții de temperaturi scăzute, a declarat dr. Hubert.

Ceea ce a determinat realizarea studiului este faptul că, în apele permanent reci ale Arcticii, se observă o creștere a activităților industriale legate de transportul maritim și exploatarea petrolului și gazelor naturale.

Proiectul a fost demarat de Sean Murphy, student al dr. Hubert, care a crescut în regiune. Murphy recunoaște beneficiile pe care exploatarea petrolului în larg le-a adus pentru populațiile din Newfoundland și Labrador, însă este îngrijorat de accidente precum cel suferit de Deepwater Horizon. Drept urmare, cercetătorul și-a concentrat activitatea de cercetare în Marea Labrador, pentru a ajuta la îmbunătățirea strategiilor de remediere în apele reci din regiune.

Coasta Labradorului - unde a fost realizat studiul - este importantă pentru populația indigenă, care se bazează pe ocean pentru a-și obține hrana. Spre deosebire de latitudinile mai joase, în aceste regiuni reci au fost realizate puține cercetări privind bioremedierea.

Pe măsură ce schimbările climatice extind perioadele fără gheață, iar activitățile industriale se intensifică în Arctica, este important să înțelegem căile prin care microbiomul marin arctic va răspunde în fața unei deversări de produse petroliere, a declarat dr. Hubert. Acest lucru este cu atât mai important cu cât Arctica rămâne o regiune vastă și îndepărtată, în care intervențiile în caz de urgență sunt complicate și lente.

În cadrul studiului, cercetătorii au simulat remedierea deversărilor de produse petroliere în interiorul unor sticle, combinând nămol prelevat de pe fundul oceanului cu apă de mare artificială, la care au adăugat motorină sau petrol brut, împreună cu alte nutrimente în diferite concentrații.

Experimentele au fost desfășurate la 4 grade Celsius, temperatura aproximativă a Mării Labrador, și au durat mai multe săptămâni. Simulările au demonstrat că bacteriile care biodegradează în mod natural scurgerile de produse petroliere din ocean constituie prima linie de intervenție a naturii în cazul unor astfel de incidente, a conchis dr. Hubert.

Source Sursa: phys.org