Logo bio-infomedia.ro

Combustibilul produs din plante ar putea reduce emisiile cu 68%

  • 22 octombrie 2021
  • Mediu
Cultura de Brassica carinata
Cultură de Brassica carinata, o varietate de plantă de muștar. | Foto: BILL ANDERSON
  • Înlocuirea combustibilului pentru aviație pe bază de petrol cu combustibil pentru aviație durabil, derivat dintr-o varietate de plantă de muștar, poate reduce emisiile de carbon cu până la 68%.
  • Industria aviației din Statele Unite ale Americii emite 2,5% din toate emisiile de dioxid de carbon la nivel național și este responsabilă pentru 3,5% din încălzirea globală.

Înlocuirea combustibilului pentru aviație pe bază de petrol cu combustibil pentru aviație durabil, derivat dintr-o varietate de plantă de muștar, poate reduce emisiile de carbon cu până la 68%, conform unui nou studiu al cercetătorului Puneet Dwivedi de la Universitatea din Georgia, Statele Unite ale Americii.

Dwivedi a condus o echipă care a estimat prețul de rentabilitate și emisiile de carbon ale ciclului de viață al combustibilului pentru aviație durabil (SAF - sustainable aviation fuel), derivat din uleiul obținut din Brassica carinata, o plantă oleaginoasă necomestibilă. Studiul a fost publicat în GCB Bioenergy.

Dacă putem asigura aprovizionarea cu materii prime și oferi stimulente economice adecvate de-a lungul lanțului de aprovizionare, am putea produce SAF bazat pe carinata în sudul Statelor Unite, a spus Dwivedi, profesor asociat la Școala de Silvicultură și Resurse Naturale Warnell. Industria aviației emite 2,5% din toate emisiile de dioxid de carbon la nivel național și este responsabilă pentru 3,5% din încălzirea globală. SAF bazat pe Brassica carinata ar putea contribui la reducerea amprentei de carbon din sectorul aviației, creând în același timp oportunități economice și îmbunătățind fluxul de servicii ecosistemice în regiunea sudică.

Descoperirile lui Dwivedi vin într-un moment oportun. În septembrie, președintele Joe Biden a propus un credit durabil pentru impozitul pe combustibil ca parte a Sustainable Aviation Fuel Grand Challenge, care reunește agențiile federale pentru a extinde producția de SAF la nivel național. Biden și-a stabilit ca obiectiv o scădere cu 20% a emisiilor din aviație până în 2030 și realizarea unui sector al aviației cu amprentă de carbon zero până în 2050.

Creditul fiscal propus necesită o reducere de 50% a emisiilor de carbon din ciclul de viață - un standard pe care carinata îl depășește, conform concluziilor echipei.

Prețul pentru producerea SAF din Brassica carinata a variat de la 0,12 dolari pe litru până la 1,28 dolari pe litru, în funcție de stimulentele economice și de pe piață existente. Prețul pentru combustibilul pentru aviație pe bază de petrol a fost de 0,50 USD pe litru - mai mare decât SAF produs din carinata atunci când stimulentele economice actuale au fost incluse în analiză.

Mecanismele politice actuale ar trebui susținute în continuare pentru a sprijini producția și distribuția de SAF. Marea Provocare anunțată de președintele Biden ar putea schimba jocurile în privința sprijinirii producției de SAF pe bază carinata în regiunea sudică, a declarat Dwivedi.

Dwivedi face parte din Parteneriatul Sud-Estic pentru Produse Regenerabile Avansate din Carinata sau SPARC, un proiect de 15 milioane de dolari finanțat de Institutul Național de Alimentație și Agricultură al Departamentului Agriculturii din SUA. În cadrul SPARC, cercetătorii au petrecut ultimii patru ani cercetând cum să cultive Brassica carinata în sud-est, explorând întrebări legate de optimul genetic și cele mai bune practici pentru obținerea celor mai bune recolte și uleiuri. Având aceste răspunsuri, Dwivedi este încrezător în rolul jucat de Brassica carinata în susținerea economiei și mediului din regiune.

În Sud, putem cultiva carinata în perioada de iarnă, deoarece iernile noastre nu sunt la fel de severe ca în alte regiuni ale țării, a spus cercetătorul. Deoarece carinata este cultivată în afara sezonului, aceasta nu concurează cu alte culturi alimentare și nu declanșează probleme de genul hrană vs. combustibil. În plus, cultivarea plantei oferă toate beneficiile aduse de acoperirea terenurilor cu culturi, în privința calității apei, sănătății solului, biodiversității și polenizării.

Piesa lipsă a puzzle-ului, potrivit lui Dwivedi, este lipsa infrastructurii locale pentru zdrobirea semințelor și procesarea uleiului în SAF. Cercetările sale actuale se concentrează pe modelarea fezabilității economice și de mediu a producerii și consumului de SAF pe bază de carinata în Georgia, Alabama și Florida, din perspectiva lanțului de aprovizionare.

Rezultatele noastre ar fi relevante în special pentru statul Georgia, care este al șaselea cel mai mare consumator de combustibil convențional pentru aviație din țară și găzduiește cel mai aglomerat aeroport din lume, precum și Delta, o companie aeriană de top la nivel mondial, a mai declarat Dwivedi. Aștept cu nerăbdare să urmăresc mai multe cercetări pentru a oferi o alternativă durabilă la modelul nostru actual de călătorie cu avionul. Carinata are potențialul de a fi în situația de a oferi câștiguri pe toate planurile pentru zonele noastre rurale, industria aviației și, cel mai important, pentru schimbările climatice.

Source Sursa: phys.org
Text: Allyson Mann



Din aceeași categorie

Antarctica

Polul Sud a înghețat în cea mai rece iarnă înregistrată

16 octombrie 2021 | Schimbări climatice
Laureatii premiului Nobel

Autorii modelelor climatice, laureați ai Premiului Nobel

10 octombrie 2021 | Schimbări climatice
Gheata marina

Gheața arctică atinge minimul anului 2021

3 octombrie 2021 | Schimbări climatice