Prădătorii microbieni din fisurile hidrotermale

• 23 iulie 2021
  • Ecologie
Fisuri hidrotermale
Vedere asupra Apollo Vent Field din nordul Gorda Ridge, de unde au fost colectate eșantioane de către vehiculul operat de la distanță Hercules. | Foto: OET/NAUTILUS LIVE
  • În fisurile hidrotermale din adâncurile oceanelor trăiesc organisme eucariote microbiene (protiste), care se hrănesc cu bacterii și arhee chemosintetizante.
  • Acest proces reprezintă un mecanism-cheie pentru transportul și reciclarea carbonului în cadrul lanțurilor trofice microbiene.

Fluidele din fisurile hidrotermale de la Gorda Ridge, situate în nord-estul Oceanului Pacific, creează un adevărat centru de activitate biologică în adâncurile mării. Aici, în întunecimea oceanului, un lanț trofic unic nu are la bază fotosinteza, ci energia chimică a fluidelor hidrotermale. Printre creaturile care trăiesc în fisurile de la Gorda Ridge se numără o varietate de eucariote microbiene sau protiste, care se hrănesc cu bacteriile și arheele chemosintetizante.

Acest proces, care reprezintă un mecanism-cheie pentru transportul și reciclarea carbonului în cadrul lanțurilor trofice microbiene, exercită o presiune de prădare la nivelul fisurii hidrotermale mai mare decât în mediul marin de adâncime din vecinătate. Protistele servesc ca o legătură între producătorii primari și nivelurile trofice superioare.

Cercetătorii au descoperit că protistele consumă zilnic 28-62% din biomasa bacteriilor și arheelor din zona de deversare a fluidelor hidrotermale de la Gorda Ridge. În plus, cercetătorii estimează că activitatea protistelor ar putea reprezenta consumul sau transferul a până la 22% din carbonul fixat de organismele chemosintetizante. Deși soarta întregii cantități de carbon este neclară, activitatea protistelor eliberează o parte din carbonul organic în ciclul microbian, ca rezultat al excreției și egestiei, iar o parte a carbonului este încorporat în organismele de dimensiuni mai mari care consumă protistele.

După prelevarea eșantioanelor de fluide din fisurile hidrotermale Sea Cliff și Apollo din Gorda Ridge, cercetătorii au desfășurat diferite experimente, care au prezentat anumite provocări tehnice ce au trebuit depășite. De exemplu, pregătirea unei mese copioase pentru aceste protiste este foarte dificilă, a declarat Sarah Hu, conducătoarea studiului și cercetător la Departamentul de Chimie Marină și Geochimie al Institutului Oceanografic Woods Hole (WHOI).

Posibilitatea de a efectua cercetări la o fisură hidrotermală de adâncime a fost cu adevărat interesantă, deoarece lanțul trofic de aici este fascinant și este alimentat de ceea ce se întâmplă în fluidul hidrotermal, a declarat Hu, care a fost la bordul vasului E/V Nautilus în timpul călătoriei sale din mai-iunie 2019. Aici există o întreagă comunitate microbiană care operează în afara zonei eufotice (zona cu lumină abundentă).

Hu și Julie Huber, coautoare a studiului, au declarat că măsurătorile cantitative sunt importante pentru înțelegerea funcționării lanțurilor trofice la nivelul fisurilor hidrotermale neperturbate.

Oceanul ne furnizează anumite servicii ecosistemice cu care numeroși oameni sunt familiari, cum ar fi asigurarea fructelor de mare și stocarea carbonului. Totuși, atunci când de referim la serviciile oferite de comunitățile microbiene, mai ales la cele din adâncurile oceanelor, nu deținem suficiente informații despre funcționarea acestor rețele trofice, a declarat Huber.

Obținerea unor măsurători de referință este tot mai importantă, pe măsură ce aceste habitate sunt căutate pentru mineritul la adâncime sau pentru sechestrarea carbonului.

Trebuie să înțelegem aceste habitate și ecosistemele pe care le susțin, a conchis Huber. Acest studiu conectează câteva puncte noi, necunoscute anterior.

Activitățile de cercetare au fost susținute de NASA, Administrația Națională pentru Oceane și Atmosferă, Trustul pentru Explorarea Oceanelor, Fundația Național pentru Știință și WHOI.

Source Sursa: scitechdaily.com